پرش به محتوا
خانه » Blog » گزارش جلسه دوم تیرماه ۱۴۰۰

گزارش جلسه دوم تیرماه 1400

شرکت کنندگان در جلسه: تعدادی از مالکان واعضاء کارگروه تعاونی مسکن شهرداری حکیم (تعاونی مسکن شماره 2 خدمات موتوری شهردای تهران) و آقای علی نامداری مدیرعامل شرکت سرای شهر رضوان،مشارکت کننده (پیمانکار ساخت پروژه) و آقای علی ابراهیمی ریاست هیات مدیره تعاونی

موضوع جلسه: تعامل بیشتر اعضا و هیات مدیره و بررسی راهکارهای اجرایی جهت سرعت بخشیدن به روند ساخت وساز در پروژه حکیم و نحوه همکاری مالکان، با مشارکت کننده جهت تحویل دایم وقابل سکونت واحدهای مسکونی پروژه، در کوتاه ترین زمان ممکن

متاسفانه در این جلسه به گروه ما اجازه فیلمبرداری و تهیه گزارش تصویری و صوتی داده نشد که در ابتدا خواستیم به همبن دلیل جلسه را ترک کنیم که با وساطت بزرگان که بنای تعامل و گفتگو داشتند اینکار صورت نگرفت. اما روابط عمومی تعاونی بصورت کامل از جلسه فیلم و عکس تهیه کرد و قرار شد تا هم در کانال تعاونی و هم در اختیار ما قرار دهد که تا این زمان متاسفانه خلف وعده کردند و چیزی منتشر نکردند.یکی از دلایل تاخیر در انتشار این گزارش و کیفیت پایین آن ، انتظار برای دسترسی به فیلم و عکس جلسه بود.

زمان ومکان جلسه

 زمان:  02/04/1400 راس ساعت 16

مکان: بلوک A2    (سایت شمالی پروژه)

شروع جلسه با سوالات آقای کرمی:

  • با بیان این که 3 سال پیش هم دقیقا در همین ایام یک جلسه ای با هیات مدیره داشیم.
  • تشکر از بابت ارتباطات و جلسه اردیبهشت و خرداد و جلسه ای که در 2 تیر ترتیب داده شد.
  • تقریبا اکثر قول های جلسه 29 اردیبهشت به نتیجه رسید.
  • آقای عزتی در بازدیدها و کارها و ارائه اطلاعات حسن نیت خوبی داشتند.
  • همین اتفاق برای سایت شمالی هم اتفاق بیافتد و این ارتباطات قوی تر از قبل باشد.
  • برنامه cpm تهیه شده، انتظار این بود که دقیق تر و ریزتر باشد که همان هم کفایت می کرد و همین برنامه برای B1 و سایت شمالی ارائه شود.
  • در صدور مسئله کارت تردد، ناهماهنگی بود.
  • مسئله اتاق بود که اگر در برنامه باشد، بهتر است.
  • در مورد بازدید جمعه ها که برداشته شد اعضا به دنبال دلیل قانع کننده ای بودند.

ادامه جلسه با سخنان آقای نامداری:

ممنون از از اینکه قدران فعالیت های اخیر مجموعه بودید، آقای مهندس شمس سایت شمالی را پیگیری می کنند. و تا پایان برج دی(30/10/1400) بلوک های A1 و A2 عملیات ساختمانی و تاسیساتی و … به اتمام می رسد و آماده سکونت می گردد. بحث cpm(برای 6 بلوک A1) را هم آماده می کنیم و در اختیار قرار می دهیم.

در بحث صدور کارت ها ناهماهنگی از سوی ما بود. بحث اتاق در سایت جنوبی جایی که ایمن باشد نداریم، اتاق در سایت شمالی در یکی از لابی ها شاید باشد.

بازدید جمعه ها کنسل شد، به این دلیل که خواست اعضاء بوده که بازدید در طول هفته باشد و بازدید بین ساعت 17 الی 18 به علت تعطیلی کار روزانه، بهتر است.

توضیحات آقای مهندس نکونام:

روند کار A1 که شامل 306 واحد در 6 برج(بلوک) روند رو به جلویی بوده، به غیر از بلوکA1-6 کار ابنیه از طبقات 1 الی 9 انجام شده است. شاسی کشی سقف کاذب انجام شده است و در دو تا از بلوک ها سقف کاذب به صورت کامل انجام شده است. خیلی از بلوک ها برای نصب درب چوبی و درب ضد سرقت و … آماده شده است. زیرزمین ها پاکسازی شده است در مجموع 36 عدد چاه در A1 حفاری شده است.

نصب آب پاش آتش نشانی کارهای ابتدایی آن در زیر زمین ها(پارکینگ ها) انجام شده است. کار نصب درهای انباری ها تا یک ماه آینده صورت می پذیرد.محوطه ورودی و رمپ های پارکینگ ها آماده شده است. کار مشاور سیویل برای خیابان کشی در حالت جدول گذاری و کف خیابان ها آماده می شود.

تمام فن کوئل ها نصب شده اند. سیستم تاسیسات(لوله کشی ها) تا سر موتورخانه رفته است(در یک فضای 9000 متری). تا تاریخ 30/10/1400 کلیه کارهای ابنیه و موتورخانه بلوک های A1 و A2 انجام می شود.

بحث مجتمع A3 موضوع بحث جلسه ی بعد خواهد بود.

ادامه سوالات آقای کرمی:

این ارتباط با هیات مدیره و پیمانکار برقرار و ادامه دار باشد.

  • تعامل بیشتر هیات مدیره با اعضاء
  • در مراجعه ای که به سایت جنوبی داشتیم این موضوع را با آقای عزتی مطرح کردیم که اگر جنس بهتری مصرف شود و اعضا حاضر به پرداخت مابه التفاوت آن باشند، قابلیت اجرایی دارد؟
  • ندادن اطلاعات به اعضا باعث کدورت و بدبینی شده است.
  • مسئله برق و انشعابات، چرا این قدر زمان بر شده است؟! و چرا قیمت ها در مقایسه با پروژه های مشابه این قدر بالاتر است؟! و این که جهت دهی اعضا در قبال برق بسیار خوب است. مسئله گاز آیا پیگیری شده است؟ شنیدیم که یکی از بستگان آقای نامداری دنبال گاز هستند که جا دارد تشکر کنیم.
  • قضیه چیلرها(مابه التفاوت)، چرا هیچ گونه شفاف سازی در کار نیست(ارائه تامین دلیل) که در اکثر پروژه های مشابه این اتفاق به صورت شفاف می افتد و این موضوع جزو مطالبات و خواسته های به حق اعضاست.
  • در مورد 15 میلیونی که سال 97 اعضا بابت مابه التفاوت تاسیسات پرداخت کردند(اطلاع رسانی کافی نبود)، و دقیقا دو سال بعد متری 700.000 تومان تامین دلیل شده است. آیا این 15 میلیون هم در دل این متری 700.000 قرار دارد یا خیر؟

این دیدی که وجود دارد چاره اش شفاف سازی است، به جای دادن اظهارنامه بهتر نیست از اعضا هر مجتمع طی یک فراخوان دعوت گردیده و توضیحات کافی داده شود و راه تعامل را در پیش بگیرید.

  • به طور مثال محوطه سازی می تواند نمونه ای از تعامل باشد.

ادامه جلسه با توضیحات آقای علی ابراهیمی:

اعضاء تا به حال اشتباه داشتند؟! ولی به سمت تعامل پیش می روند؟! و هیچ توجهی به قرارداد نداشتند؟!

راجع به اختصاص اتاق به اعضاء من مخالف ام؟! زیرا شما نماینده یک سری از اعضاء هستید. بعد یک سری هم می آیند و پوئن های دیگری می خواهند؟!

موافق برگزاری جلسات با اعضایی که تعامل دارند، هستم.

در رابطه با بازدید جمعه ها چون نه مهندسی داشتیم، نه پیمانکاری برای همین بازدید جمعه ها را برداشتیم و بازدید در طول هفته را جایگزین کردیم.

ادامه جلسه 2 ماه یکبار برگزار شود؟! که گفتنی های بیشتری باشد، پیشنهادات را می پذیریم، سلیقه ها بسیار است و هر پیشنهادی را نمی توانیم بپذیریم. پیشنهادهایی که قابلیت عملی شدن داشته باشند را پذیرا هستیم.

اعضاء پیشنهادهای خود را به آقای عاشوری(روابط عمومی) انتقال دهند، قطعا بررسی خواهد شد.

ادامه توضیحات آقای نامداری:

من مخالف برگزاری جلسه هر دو ماه یا سه بار یکبار هستم(پیشنهاد آقای ابراهیمی)، بلکه هر ماه باید جلسه بگذارید و در جلسه باشید و حتی جلسه های اختصاصی تری نیز با فعالین و پیگیرین کارها برقرار سازید

پیشنهاد محوطه سازی، بسیار عالی است و شما تصمیم بگیرید و اگر صلاح کل پروژه است، انجام شود.

حیاط مرکزی موزائیک، آلاچیق، موارد دیگر می تواند جزو پیشنهادات اعضاء باشد.

ادامه توضیحات آقای ابراهیمی:

راجع به پیشنهاد دادن ما یک قرارداد با آقای نامداری داریم. همچنین کار آقای عزتی در سایت جنوبی راضی کننده است. با توجه به قرارداد ما با آقای نامداری باید اجناس درجه یک ایرانی با تایید هیات مدیره به کار گرفته شود. در کار ساخت و ساز اصلا دخالت نداریم بلکه نظارت داریم و اجناس را به صورت نمونه انتخاب می کنیم.

  • اعضا باید اول به تعهدات خویش جامه عمل بپوشانند؟!
  • اعضا باید به ما پول بدهند تا ما جنس بخریم، حقوق پرسنل و پیمانکاران را بدهیم.
  • به جای کارشکنی؟! باید دیگران را ترغیب به پرداخت متری 700.000 تومان می کردند؟! الان باید باز هم کارشناسی کنیم و قطعا دیگر متری 700.000 نخواهد بود؟!
  • شما اگر خوش حساب باشید، ما هم به تعهدات خویش عمل می کنیم، بدون پول نمی توانیم، کار کنیم.
  • در مورد برق حدود 5 سالی است که دنبال این مسئله بوده ایم؟! اداره برق برای ایجاد پست 63 کیلو ولت حدود 3000 متر زمین(150 میلیارد تومان به نرخ روز پول زمین می شود) از ما خواسته بود(حتی برای توسعه برق منطقه در آینده را هم از ما خواسته بود که همیاری کنیم). پارسال بابت مجوز حفاری شهرداری 7 میلیارد تقاضا کرده بود؟! شاید امسال این رقم بیشتر هم باشد. حدود 7 میلیارد  لوازم و 2 عدد فیدر حدود 20 میلیارد و بالای 20 میلیارد اداره برق می خواهد؟!؟!؟! بدون قیمت کنتور.
  • با تخمین ما هر عضو بایستی بابت هزینه برق بین 80 الی 90 میلیون پرداخت نماید؟!؟!؟!
  • راه اول ادامه مذاکره با اداره برق می باشد، راه دوم شکایت می باشد(که زمان بر می باشد و راه سوم استفاده از ظرفیت اعضا می باشد( منتها نه الان) بلکه درخواست فردی ثبت کنند.
  • تا سطح معاون وزیر نیرو هم صحبت کرده ایم. همچنین با روسای برق منطقه ای هم صحبت کرده ایم.
  • برای سایت جنوبی طرح انجام شده است(تا نقطه تصویب) کابل خریداری شده است. و از پست شربیانی کابل کشیده شده است.
  • توی اداره برق مطرح شده که اینجا سه تا پروانه دارد و اگر شما به صورت پروزه درخواست نداده بودید و به صورت پروانه درخواست می دادید شاید اصلا نیازی به 3000 متر زمین هم نبود. 31 بلوک سایت شمالی به غیر از 6 بلوک مجتمع A7 به گفته اداره برق نیاز به 3000 متر زمین داریم؟!؟!؟!

توضیح آقای نامداری: برق این پروژه می تواند یک شبه و شاید هم سه ساله انجام شود. باید ببینیم با روسای جدید اداره برق چگونه می توانیم به تعامل برسیم.

ادامه توضیحات آقای ابراهیمی:

  • راجع به گاز هم همه کارها باید انجام شود در سایت جنوبی با جداسازی B1 از B2 و در صورت پیشرفت کارها و نصب موتورخانه درخواست گاز و وصل گاز بلافاصله امکان پذیر است.
  • باید نوع دیگ موتورخانه به اداره گاز اعلام گردد و باید این دیگ طبق استاندارد مورد تایید اداره گاز باشد.
  • واریز پول مخصوصا درباره تاسیسات باید صورت پذیرد.
  • راجع به چیلرها چندین سال پیش چند تا از چیلرها خریداری شد نه همه چیلرها، 11 عدد موتورخانه نیاز داریم که سه عدد آن خریداری شده است.
  • اندازه سه تا چیلر خریدیم که (B1 – A1 – A3) نصب شده اند.
  • تامین دلیل قدیمی است و تامین دلیل جدید نیاز است؟!
  • در قرار داد اولیه ما با آقای نامداری قرار بود که کولر گازی و پکیج(در بالکن) برای هر واحد اجرا شود که سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی قبول نکردند، که مجبور به تغییر سیستم گرمایشی و سرمایشی به سمت موتورخانه و چیلر شدیم.
  • –         15.000.000 پرداختی بابت تفاوت هزینه لوله کشی ها بود.
  • سال 98 بابت چیلر اگر کسی پرداختی داشته دیگر نمی گیریم. و از اعضایی که پرداخت نکردند می گیریم.
  • تا به حال برای 300 نفر اظهارنامه ارسال کرده ایم و  حدود 50 اظهارنامه نیز طی هفته جاری قرار بود ارسال کنیم.
  • اطلاع رسانی قبلی ما قبلا به صورت تماس تلفنی، ارسال پیامک، اداره حقوقی و اداره روابط عمومی بود. پیامک، اخطار، تماس و در نهایت ارسال اظهارنامه را در پیش گرفتیم.
  • این هزینه بابت کسانی است که همکاری نمی کنند. برای صیانت از حقوق اعضا مجبوریم هزینه های ارسال اظهارنامه را از همان شخص بگیریم، قانونی کار کردن زمان بر است.
  • قرارداد ما قرارداد ساخت واحد مسکونی است.
  • موتورخانه، چیلر و محوطه سازی جزو قرارداد ساخت نمی شود.
  • 80% اعضا اقساط قرارداد ساخت خویش را پرداخت کرده اند.
  • به صورت کلی پروژه قسمت به قسمت در حال اجراست. پرداخت پول زمین از سال 1386 که سه سال طول کشید، پول جواز که حدود 39 میلیارد تومان بود که قبلا پرداخت شده است. پله به پله پیش می رویم و هزینه ها را اعلام می کنیم(من از آینده هیچ خبری ندارم).

خواست آقای بلندی:

  • ارائه مستندات به اعضا
  • پرداخت مابه التفاوت سرمایشی و گرمایشی(قسط بندی) به صورت زمان بندی و سه قسط و با توجه به پیشرفت ساخت باشد. همچنین عده ای که واحد خویش را تحویل می گیرند، تسویه حسای می کنند و مجددا پول به پروژه تزریق می گردد.

توضیح آقای نامداری:

از سال 91 که قرارداد ما با تعاونی امضا شد و از سال 92 که جواز دریافت شد و کار ادامه پیدا کرد.

توضیح آقای ابراهیمی:

انتخاب واحد انتهای سال 94 صورت پذیرفت و شروع اقساط از ابتدای سال 94 صورت پذیرفت.

توضیح آقای گیلوری:

تشکر بابت زحمت این جلسه و جلسه قبل.

 بهتر است گذشته ها فراموش و به آینده فکر کنیم. و با تعامل پیش برویم.

 این که شما ما را متهم می کنید، و دائم حق به جانب صحبت می کنید و همه مشکلات را گردن اعضا می اندازید، و به هیچ وجه قصور و کوتاهی ها را گردن نمی گیرید واقعا کار درستی نیست و یک فرار رو به جلو است.

 اینکه هیچ گونه اطلاعات و بیلان کاری تا به حال اعلام نکرده اید. عدم ارائه تامین دلیل و پاسخگو نبودن به اعضا در گذشته، در صورتی که یکی از وظایف شما به عنوان هیات مدیره شفاف سازی بوده که متاسفانه اعضا هیچ گاه شاهد چنین چیزی از جانب شما نبوده اند.

پیشنهاد آقای حسینی جم به آقای ابراهیمی:

آقای ابراهیمی چرا تا به حال با شرکت در ویدیو کنفرانس های ماهانه به تشریح گذشته پروژه از ابتدا تا به حال ،پیشرفت ها، موانع و مشکلات و آینده و برنامه های پیش روی نپرداخته اید.

اینکه با نمایش چند عکس و فیلم در سایت، کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی اجرا می کنید، اصلا کافی نیست و ما اعضا انتظار داریم در مورد همه اتفاقات پروژه در جریان قرار گیریم. و این انتظار زیادی نیست و کاملا انتظار به جایی است و انتظار مساعدت و تعامل بیشتری داریم و به قول آقای گیلوری به آینده پروژه فکر کنیم و ساکن شدن زودتر اعضا و کاستن از درد و رنج مستاجران و گرفتاران این پروژه دغدغه اول و آخر ما باشد.

استقبال گرم آقای نامداری از پیشنهاد آقای حسینی جم برای آگاهی رسانی هیات مدیره به اعضا در ویدئو کنفرانس های ماهانه و تشریح آینده پروژه.

2 دیدگاه دربارهٔ «گزارش جلسه دوم تیرماه 1400»

  1. جعفر زبردست

    با تشکر از بانیان تشکيل جلسه وآرزوي پایانی
    خوش برای پروژه حکیم باهمت اساتيدگروه .
    .
    بنظرمیرسد تشکیل‌ جلسه بطورماهانه طبق پیشنهاد
    آقای نامداری ضروری وبسیار مثمر ثمر خواهدبود.
    اُمیداست جلسه بعدی در این مورد تصميم گیری شود.

  2. امنه خدایاری

    با سلام
    من از اعضا این پروژه هستم سال 95 از پروژه خرید کردم
    فروشنده به من گفت 6 ماهه تحویل است الان 5 ساله
    زندگی من گرفتار این خرید است
    امیدوارم هر چه زودتر این واحدها تکمیل و تحویل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درود

اگر پاسخ سوالتون رو در وبسایت پیدا نکردید پیام بدهید

  • ابتدا از اینجا ثبت نام کنید و منتظر باشید تا به شما پیام داده و مراحل احراز مالکیت انجام شود.
  • به ادمین پیام بفرستید
SocialSocial